خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

تامین آتیه و بازنشستگی، طرح جامع اندوخته سرمایه گذاری و ارائه پوشش حوادث و درمان

خرید بیمه زندگی سرمد مشاور بیمه زندگی نمایندگی بیمه زندگی سس

خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

در سال های گذشته بیمه عمر این تداعی را در ذهن ایرانی ها تداعی می کرد، "بیمه ای که فقط پس از مرگ، پول رابه خانواده مرحوم بر می گرداند." به همین دلیل شرکت های بیمه ای تلاش کردند برای تغییر این مفهوم در ذهن مردم عنوان بیمه را به زندگی تغییر دهند.اگر شما هم بدانید که این بیمه چه خدماتی ارائه می دهد،بدون شک متوجه می شوید که این بیمه نامه را تا امروز خیلی دست کم گرفته بودید.

خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

تامین آتیه و بازنشستگی، طرح جامع اندوخته سرمایه گذاری و ارائه پوشش حوادث و درمان





دلایل نفوذ بالای بیمه زندگی در کشورهای پیشرفته

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶ ب.ظ

 

دلایل نفوذ بالای بیمه زندگی در کشورهای پیشرفته

در قسمت های قبل دلایل عقب ماندگی صنعت بیمه زندگی در ایران را بررسی کردیم. اما بد نیست نگاهی هم به آمار و ارقام و نکات مهم کشورهای پیشرو در این صنعت داشته باشیم.

 

بیمه زندگی در ژاپن

آمارهای بیمه‌ای چند سال گذشته حاکی از این است که صنعت بیمه در ژاپن بعد از صنعت بیمه در آمریکا توانسته دومین بازار بیمه‌ای جهان باشد . با داشتن جامعه آماری ۱۲۹ میلیون بیمه زندگی در سال ۲۰۱۲ نشان دهنده این موفقیت بزرگ کشور ژاپن در راستای ارائه بیمه های عمر می‌باشد.

بیشتر شرکت‌های بیمه در کشور ژاپن با شعبه های شرکت‌های خارجی بیمه از جمله آلیانز و مت لایف و … همکاری می‌کنند. حضور شرکت های بیمه خارجی در ژاپن در ارائه انواع بیمه نامه‌ها از جمله بیمه های عمر می‌تواند یکی از دلایل موفقیت بیمه نامه های زندگی در این کشور باشد. تعداد شرکت های بیمه که در ژاپن فعال هستند ۴۳ عدد می‌باشد که با توجه به جامعه آماری که بیمه در این کشور دارد بسیار ناچیز به نظر می‌رسد اما از طرف دیگر حاکی از فعالیت حرفه‌ای و گسترده این شرکت‌ها است.

 

بیمه زندگی در کانادا

تعداد شرکت‌هایی که در کشور کانادا مجوز فعالیت دارند بیش از ۴۳ شرکت بیمه است که در زمینه انواع رشته‌های اشخاص و اموال در حال فعالیت هستند. در کانادا به طور متوسط، افراد جامعه ۳ تا ۴ نوع بیمه زندگی دارند. با توجه به اقتصاد امنی که در کانادا وجود دارد بحث سرمایه گذاری در بیمه های عمر بسیار ناچیز بوده و جنبه بیمه ای این بیمه نامه از جمله پوشش‌های ازکارافتادگی و حادثه برای بیمه گذاران  بسیار مهم می‌باشد.

بیمه عمردر کانادا به دو شکل بیمه عمر مدت دار و بیمه عمر های دائمی ارائه می‌شود. در بیمه عمر مدت‌دار شرکت بیمه متعهد می‌شود که در مقابل حق بیمه ای که دریافت کرده، اگر بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه فوت کند مبلغ خسارتی که در بیمه نامه بر روی آن توافق شده را به بازماندگان بیمه شده پرداخت کند.

اما در بیمه های عمری که به نام بیمه‌های دائمی ارائه می‌شود در کنار پوشش بیمه‌ای که بیمه عمر مدت دار ارائه می‌کند نوعی سرمایه گذاری نیز برای فرد شکل می‌گیرد. در این بیمه نامه بعد از پایان مدت معینی که در بیمه نامه قید شده ، پرداخت حق بمیه را متوقف کرده و می‌توانند از پوشش های بیمه نامه خود استفاده نمایند بدون آنکه حق بیمه ای را پرداخت نمایند. از نمونه‌های این نوع بیمه می‌توان به Whole Life و Universal Life اشاره کرد.

 

بیمه زندگی در کشورهای اروپایی

غیر ممکن است که بسیاری از افراد نام دو شرکت بیمه ای بزرگ دنیا آلیانز و آکسا را نشنیده باشند. دو شرکت بیمه‌ای قدرتمند اروپایی که در سراسر جهان بیمه گذاران بیمه زندگی فراوانی دارند. هر دو شرکت توانسته‌اند بخش بسیار بزرگی از پرتفوی خود را از طریق فروش بیمه‌های عمر سنتی بدست آورده‌اند . آمار موفق بسیار بالای بیمه زندگی در کشورهای اروپایی همواره یکی از موضوعاتی است که توسط کارشناسان صنعت بیمه زیر ذره بین بوده است. یافتن علت موفقیت صنعت بیمه و مخصوصا بیمه های عمر  در کشور های اروپایی موضوع تحقیقاتی گوناگون در بسیاری از کلاس‌های درسی دانشگاهی در سراسر جهان می‌باشد. انتخاب آگاهانه بیمه زندگی، توسط بیمه گذاران اروپایی یکی از مهمترین دلایل این آمار ارزشمند بیمه‌ای است. از سوی دیگر قدرت مالی و ثبات مالی که شرکت‌های بیمه در کشورهای اروپایی دارند می‌تواند آرامش خاطری برای بیمه گذاران باشد که هیچ نگرانی از داشتن ریسک خرید بیمه زندگی نداشته و به راحتی اقدام به خرید این بیمه نامه می‌کنند.

اگر آمار سرانه تقاضای بیمه زندگی در کشورهایی همچون انگلیس و دانمارک و ژاپن بررسی کنیم با اعداد بسیار بزرگ مواجه می شود که در جدول زیر آمده و مقایسه میزان تقاضای سرانه بیمه زندگی این کشور‌ها و کشورمان ایران یکی از شاخص های قدرتمندی بازار بیمه زندگیدر کشورهای اروپایی است.

 

تقاضای سرانه بیمهزندگی در کشور انگستان ۵ هزار و ۵۸۲ دلار
تقاضای سرانه بیمه زندگی در کشور دانمارک ۳ هزار و ۶۸۹ دلار
تقاضای سرانه بیمه زندگی در کشور ژاپن ۲ هزار و ۸۶۹ دلار
تقاضای سرانه بیمه زندگی در  دنیا ۱۷۲ دلار
تقاضای سرانه بیمه زندگی در کشور ایران ۴ دلار

 

بیمه زندگی در آمریکا

 

آخرین آمار نشان دهنده این موضوع است که آمریکا به تنهایی ۲۰.۸ درصد، ژاپن ۱۳ درصد، بریتانیا ۸ درصد، چین ۷.۹ درصد، از گردش مالی کل بیمه‌هایزندگی جهان را به خود اختصاص داده اند و این چهار کشور آمریکا، ژاپن، بریتانیا و چین روی هم  معادل ۵۰ درصد گردش مالی کل بیمه زندگی جهان را در اختیار دارند. ایالات متحده آمریکا دارای بزرگترین صنعت بیمه در جهان است، بطوریکه  در سال ۲۰۱۵ حق بیمه  به ارزش  ۱.۳۲ تریلیون دلار  در این کشور تولید شده است و کشور ژاپن دومین بازار بزرگ بیمه بوده که ارزش آن ۴۴۹ میلیارد دلار برآورد شده است. شرکت Metlifed  که مستقر در نیویورک بوده و بزرگترین مرجع برای رتبه بندی بیمه‌های زندگی است درآمد کشور آمریکا در سال ۲۰۱۷ را ۸۹۸.۸ میلیارد دلار برآورد کرده است. عدد بسیار بزرگی که شاید  از مجموع تولید ناخالص ملی چندین کشور در حال توسعه هم بالاتر است. با بررسی این موضوع می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که قدرت صنعت بیمه در اقتصاد چنان ارزشمند است که نهایتا قدرت مالی و اجتماعی فراوانی را برای هر حکومتی ایجاد می‌کند.

 

منبع:سایت بیمه تایم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی