خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

تامین آتیه و بازنشستگی، طرح جامع اندوخته سرمایه گذاری و ارائه پوشش حوادث و درمان

خرید بیمه زندگی سرمد مشاور بیمه زندگی نمایندگی بیمه زندگی سس

خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

در سال های گذشته بیمه عمر این تداعی را در ذهن ایرانی ها تداعی می کرد، "بیمه ای که فقط پس از مرگ، پول رابه خانواده مرحوم بر می گرداند." به همین دلیل شرکت های بیمه ای تلاش کردند برای تغییر این مفهوم در ذهن مردم عنوان بیمه را به زندگی تغییر دهند.اگر شما هم بدانید که این بیمه چه خدماتی ارائه می دهد،بدون شک متوجه می شوید که این بیمه نامه را تا امروز خیلی دست کم گرفته بودید.

خرید و فروش بیمه زندگی سرمد در تهران

تامین آتیه و بازنشستگی، طرح جامع اندوخته سرمایه گذاری و ارائه پوشش حوادث و درمان





چرا بیمه زندگی در ایران ضریب نفوذ پایینی دارد؟

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۰۵ ق.ظ

چرا بیمه زندگی در ایران ضریب نفوذ پایینی دارد؟

با نگاهی به سابقه تاریخی بیمه زندگی در ایران می‌توان دید که بیمه عمر از سال ۱۳۱۱ وارد کشور ایران شده و از طریق شرکت‌های مختلف بیمه خارجی و داخلی به بیمه گذاران خدمات گوناگون بیمه‌ای را ارائه گردیده است. علیرغم سابقه طولانی این بیمه نامه، متاسفانه درصد آمار تعداد دارندگان این بیمه نامه افزایش چندانی را نداشته است و  این موضوع یکی از دل نگرانی‌هایی بخش بیمه‌ای کشورمان شده است.  علت کم بودن تعداد دارندگان بیمه عمر  را به چند دلیل زیر بیان می‌کنند:

 

۱- عوامل اقتصادی

نرخ تورم اقتصادی بالا و سطح درآمدی پایین بیشتر اقشار جامعه که قدرت خرید آن‌ها حتی برای تهیه نیاز های اولیه جامعه  در سال‌های اخیر را کاسته است.اما رشد صنعت بیمه عمر را نباید صرفا به خاطر شرایط اقتصادی دانست. برای مثال اگرچه ژاپن تولید ناخالص پایین‌تری نسبت به چین دارد اما آمار بیشتری از فروش بیمه عمر دارد. همین مثال به ما می‌گوید که باید به دنبال عوامل دیگری همچون عوامل فرهنگی باشیم.

 

۲- موانع فرهنگی و اجتماعی

• آشنایی و شناخت کامل از بیمه‌های زندگی، در ابتدای راه داشتن این بیمه نامه  می‌تواند مهمترین قدم باشد چرا که هر چه میزان شناخت شما از بیمه عمر کمتر باشد مشخص است که احساس نیاز برای داشتن این بیمه نامه را کمتر حس کرده و رغبت چندانی برای خرید آن نخواهید داشت.

• باورهای سنتی و اشتباه که درباره تمامی بیمه‌ها از جمله  بیمه عمر در بین اقشار مختلف وجود دارد از جمله این که مرگ دست خداست و هر چه سرنوشت برای ما تعیین کند و ….. مواردی از این قبیل مانع از خرید بیمه عمر برای حفظ ارزش زندگی و سرمایه می‌باشد.

• عدم دانش بیمه‌ای درست و داشتن شناخت واقعی نسبت به بیمه نامه های عمر از دیگر علت‌هایی است که در زیر مجموعه عوامل فرهنگی و آموزشی و اجتماعی بر روی بیمه نامه های عمر تاثیر گذار بوده است.

• ریسک گریز بودن ایرانی‌ها و نداشتن برنامه بلند مدت برای زندگی از دیگر موانع پذیرش بیمه عمر به عنوان یک بیمه نامه بلند مدت با حفظ ارزش سرمایه می‌باشد.

• این باور غلط در بین اقشار مختلف که داشتن بیمه‎های اجتماعی از جمله بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های خدمات درمانی و بیمه نامه‌های سلامت که نقش حامی برای بیشتر کارگران و کارمندان دارند و کافی هستند می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در توسعه بیمه نامه های عمر و زندگی باشند. چراکه دارندگان این نوع بیمه نامه‌ها با رسیدن به این که بیمه گر پایه را برای پوشش دهی خسارات درمانی خود داشته و  احساس نیاز به داشتن بیمه نامه دیگری را ندارند!!!!!! مقایسه اشتباه بیمه عمر و تامین اجتماعی یکی از مهمترین موانع در انتخاب و خرید بیمه عمر می‌باشد.

• عدم اطلاع رسانی درست در خصوص لزوم داشتن بیمه زندگی و سرمایه گذاری در رسانه‌ها و …

 

۳- عوامل مربوط به ساختار شرکت‌های بیمه

• ارجح بودن برخی از بیمه نامه های دیگر از قبیل بیمه‌های شخص ثالث و بیمه نامه های درمان و سایر انواع رشته های بیمه ای و عدم تمایل به ارائه بیمه عمر در همین شرکت‌ها باعث شده که در بسیاری از شرکت‌ها دلیل در حاشیه ماندن بیمه نامه‌های عمر شده است.

• متاسفانه تبلیغات در زمینه بیمه نامه‌های عمر در کشور ما در کنار رشته های بیمه دیگر کمی کم رنگ بوده است.

• اشتباهاتی که در زمینه بازاریابی بیمه های عمر از سوی نمایندگان و در برخی مواقع دلالان بیمه انجام شده نهایتا باعث وارد شدن مشکلات فراوان در این رشته بیمه‌ای شده است.

•نداشتن همکاری شرکت‌های داخلی با شرکت های بیمه ای جهانی مانند آلیانز و آکسا در زمینه بیمه زندگی.

 

 

منبع: سایت بیمه تایم

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی